Prowood als metafoor voor onze toekomst

Cras beursstand Prowood

"ONZE TOEKOMST LIGT DICHT BIJ DE KLANT.”
Over hoe de Cras-stand op Prowood een tipje van de sluier van de toekomstvisie licht.

Een fonkelnieuwe beursstand.

De collega’s die de Cras Prowood-stand bemannen kunnen het niet verbergen… het doet deugd om de klanten weer eens op een informele manier te kunnen onderdompelen in hun verhaal. Bovendien kunnen ze dat dit jaar doen aan de hand van een nieuw beursconcept.

“Dit nieuwe ontwerp is een voorbode van hoe onze fysieke vestigingen er in de toekomst zullen uitzien”, vertelt Kenneth Tallir, onze omnichannel marketing manager. “Je kan dit nieuwe verhaal samenvatten als ‘het gedigitaliseerde atelier’... een plek die voor de houtvakman vertrouwd aanvoelt door de sobere, functionele inrichting maar tegelijk ook slimme digitale tools bevat om het bezoek van de klant zo interessant en efficiënt mogelijk te maken.”

De Cras-stand doet inderdaad aan als een atelier: “werktafels, rekken voor houtresten, sobere kasten, zichtbare houtstructuren en industriële magazijnverlichting zorgen voor een uitnodigende en rustig ogende stand waar ruimte is voor focus op een zorgvuldig uitgekozen selectie aan producten.

In de rekken en kasten is verder veel plaats voor de vele stalen en brochures die onze collectie rijk is”, gaat Kenneth verder. “Via interactieve touch-schermen wordt de klant daarnaast uitgenodigd om meer te weten te komen over onze producten en diensten. Over twintig geselecteerde productstalen kom je dan weer alles te weten via een slim ingebouwd scansysteem in onze werktafels. Er valt dus veel te beleven”.

Nauw verwant met onze klant

Dat deze beursstand dicht bij de leefwereld van de houtvakman wil aansluiten is niet toevallig. “Na een intensieve periode van modernisering en automatisering van processen willen we nu volop focussen op de klant”, getuigt Kenneth.

“Met nieuwe diensten, zowel digitale als fysieke, willen we ons profileren als dé partner bij uitstek voor de vakman. Denk aan een nachtsas voor afhalingen na de openingsuren, aan een ‘fastlane’ voor het afhalen van geplande bestellingen, aan digitale tools zoals bijvoorbeeld een digitaal klantenplatform, maar ook aan veel aandacht voor kwaliteit… zowel van onze goederen als onze diensten. Alleen door aan de verwachtingen van onze klanten te beantwoorden kunnen we die rol echt opnemen. Die verwachtingen proberen we momenteel zo goed mogelijk in kaart te brengen. Zowel op de beurs, maar ook via mail doen we daarvoor klantenbevragingen. Want alleen door eerst grondig naar onze klant te luisteren kunnen we immers de juiste acties ondernemen."

Cras maakt zich klaar voor de toekomst

Geen twijfel mogelijk, Cras heeft een kristalhelder toekomstplan en toont vastberadenheid in al zijn inspanningen en investeringen. Zo wordt er momenteel druk gebouwd aan een productiehal voor houtskeletbouw elementen. Daarnaast is ook een derde thermo oven in bestelling waarmee Cras volop wil inzetten op het duurzamer inzetten van lokale houtsoorten. En tegelijk worden nieuwe locaties gezocht voor extra fysieke vestigingen.

Om die gewenste toekomst te bereiken wil het bedrijf dan ook de juiste profielen aantrekken. “Welzijn op het werk wordt om die reden ook een topprioriteit”, vervolledigt onze omnichannel manager zijn verhaal. “Cras moet een ‘great place to work’ worden. We denken dat het reeds fijn vertoeven is bij Cras maar de veranderende wereld stelt nieuwe verwachtingen waar ook Cras als werkgever creatief mee om wil gaan. Mobiliteit, thuiswerk, job doorstroming,... het zijn uitdagingen die ook voor ons kansen bieden. We zijn immers een familiebedrijf en willen de juiste waarden uitdragen naar al onze collega’s. Bij ons geen ‘private equity’ policy op zoek naar snelle winst, maar duurzame groei met het welzijn van onze medewerkers en onze klanten centraal.” We kijken dus graag samen met de klant vol vertrouwen naar de toekomst.

Het is duidelijk : bij Cras wordt momenteel een mooi verhaal geschreven. Ook al benieuwd naar het volgende hoofdstuk? Je kan alles volgen via de social media kanalen.

U0 A8926