Veelgestelde vragen

Hoe kan ik contact opnemen met Cras?

Je kan op verschillende manieren contact opnemen met Cras.

Ben je op de baan of sta je op de werf? Ons serviceteam is elke dag, tijdens de kantooruren, bereikbaar om je vragen via WhatsApp of Facebook Messenger te beantwoorden.

Zit je aan je bureau? Stuur ons je vraag via het contactformulier, WhatsApp of Facebook Messenger.

Je kan ons ook bereiken tijdens de kantooruren op het nummer +32 56 60 34 44. Onze medewerkers staan je graag te woord.


Uiteraard ben je ook van harte welkom in één van onze Cras Shops.

Hoe plaats ik een bestelling?

Ben je al klant bij Cras? Je kan een bestelling plaatsen via mail of telefonisch bij je vaste vertegenwoordiger of binnendienstmedewerker.

Wil je graag klant worden bij Cras? Je kan contact opnemen met je lokale Cras Shop of via het algemeen contactformulier.

Kan ik de producten komen bekijken?

De meeste producten kan je ter plaatse komen bekijken. Neem hiervoor contact op met één van onze Cras shops.

Wat als ik een product niet terugvind op cras.com?

Neem contact op met ons Customer Service Team en ze helpen je graag verder.

Diensten bij Cras

Naast ons groot productaanbod bieden we ook verschillende diensten aan voor onze klanten. Zo kan je voor de meeste van onze producten een staal aanvragen. Je kan bij Cras ook terecht voor het op maat verzagen, boren en frezen van plaatmateriaal volgens jouw meetstaat. Schaven op maat? Impregneren of dompelen? Geen probleem.

De meeste bewerkingen voeren we centraal uit in onze productie te Waregem. Verzagen van plaatmateriaal kan in elke Cras Shop.

Heb je naast je aankopen ook nog materiaal nodig om dit te bewerken of bevestigen? Voor de schroeven, lijmen of olie hoef je niet nog een ander adres aan te doen. In onze Pro Shop vind je alles wat je nodig hebt. Klik hier voor meer informatie over onze diensten.

Wat is de leveringstermijn van een Cras artikel?

Wanneer alle producten in een order op voorraad zijn in hetzelfde magazijn, streven wij ernaar om binnen de 48u na ontvangst van de orderbevestiging te leveren. Indien de producten in het order op verschillende locaties bewaard liggen, worden deze binnen de werkweek geleverd. Lees hier verder voor meer informatie.

*Bovenstaande informatie is enkel van toepassing voor levering in België.

Ik wil een bestelling laten leveren. Welke kosten gaan daarmee gepaard?

Volgende prijzen gelden voor elke bestelling die door ons geleverd wordt in België:

  • € 75 excl. BTW

  • GRATIS bij bestellingen vanaf €750 excl. BTW

  • Service kost van €17,50 excl. BTW

Waarvoor staan FSC® en PEFC™?

FSC® en PEFC™ zijn de bekendste keurmerken op het gebied van hout. Deze keurmerken garanderen dat het hout afkomstig is uit een duurzaam beheerd bos. In deze bossen wordt selectief gekapt en wordt voor elke gekapte boom een nieuwe geplant. Hierdoor weet je dat het proces niet schadelijk is voor het milieu.